Vitamina D parandalon
Sklerozën Multiple

Vitamina D, e cila formohet derisa trupi qëndron në
diell, ndoshta parandalon sklerozën multiple dhe artritin reumatiod sipas dy
studimeve që janë bërë.
Ndoshta këto dy studime do të mund të spejgojnë se pse
këto dy sëmundje autoimune janë shumë të shpeshta në vendet më veriore, thonë
këta hulumtues.
Tek gratë që kanë përdorë dozat e rekomanduara ditore të
Vitaminës D apo edhe më shumë, ka rezultuar 30 % më pak rrezik nga sëmundja e
atritit reumoatoid dhe 40 % ndaj sklerozës multiple.
1 apo 2 % e popullatës në botë vuan nga artriti reumatoid tipik e cila jep
dhimbje në nyje. Rreth 0.04 % e popullatës në botë vuan nga skleroza multiple -
një sëmundje e pashëruar e cila mund të shkaktojë edhe paralizë. Parashihet se
këto dy sëmundje paraqiten kur sistemi imunitar i njeriut fillon të sulmojë
veten.
Vitamina D ndoshta qetëson qelizat imunologjike hiperaktive, mendon Kenneth Saag
nga Universiteti Alabama në Birmingham. Pohimet e saj mbështeten edhe në
eksperimentet e bëra në kafshë. Shëndeti i minjëve me simptome të njejta me ato
të sklerozës multiple apo të artritit reumatoid është përmirësuar me marrjen e
vitaminës D. Tani duhet të hulumtohet a ka ndikim të njejtë Vitamina D edhe tek
njerzit.
Vitamina D është një hormon steroid i cili ndihmon trupit të apsorbojë apo të
mbajë kalciumin. Doza e madhe e Vitaminës D mund të jetë toksike, kurse ajo e
vogël mund të shkaktojë thyerje të kockave.
Vitamina D gjendet në ushqime të ndryshme, si në mëlçi apo edhe në peshk, dhe
zakonisht paraqitet së bashku me vitaminet tjera. Një gotë qumësht përmban gati
sa gjysma e sasisë së nevojshme për një person të rritur. Sasinë më të madhe të
vitaminës D e prodhon vet trupi - ai krijohet pas qëndrimit të trupit në rrezet
e diellit. Doza ditore mund të arrihet nëse ekspozojmë fytyrën dhe dorën për 15
minuta tri herë në ditë.
Shumë njerëz vuajnë nga mungesa e vitaminës D, sidomos personat e moshuar, çka
edhe, siç mendojnë shkenctarët, paraqitja e artritit reumatoid është më e
shpeshtë tek këta persona. Këta shkenctarë pohojnë se marrjet e vitaminës D mund
të ndihmojnë në parandalimin e zhvillimit të kësaj sëmundje.
Hulumtimet mbi artritin ka përfshirë rreth 30.000 femra kurse në sklerozën
multiple 185.000 femra. Këta shkenctarë tek këto femra çdo katër vite për 20
vjet kanë hulumtuar dhe studjuar ushqimin e ngrënë dhe sasinë e vitaminës D të
marrë.